Tuesday, May 10, 2011

J-Drama ~ Atashinchi no Danshi



J-Drama-Atashinchi no Danshi bg aku best dan unsur-unsur humor dalam drama tu mmg menjadi..
Drama ni senang je jalan cerita dia..
Chisato seorang permpuan yg berumur 20 tahun terpaksa menanggung hutang ayahnya sebanyak 100 million yen. Hidupnya sebagai pelarian daripada debt collectors.
Suatu hari, Chisato telah bertemu dengan seorang president of a huge toy company who agrees to pay off her debts and then tricks her into marrying him. 
Chisato kemudian mendapat tahu bahawa president itu hanya ada sebulan untuk hidup. If she stays married him then she doesn't have to pay back the debt but if she leaves then all the money has to be returned.         
A month later, Chisato dapat tahu bahawa president itu mengahwininya atas sebab-sebab tertentu selain menjadi isterinya. 
Syarat-syaratnya ialah Chisato mesti tinggal bersama 6 anak lelaki president itu yang menjadi tulang belakang syarikatnya itu. 
Masa Chisato tinggal di Trick Heart Castle la yang menjadikan drama ni semakin lucu..bagaimana Chisato nak menjaga 6 anak lelaki suaminya yang telah meninggal dunia sebulan yg lepas kerana anak-anak lelaki suaminya itu semuanya degil dan mempunyai character masing-masing..
apa yang kelakarnya bila tukang gaji di Trick Heart Castle iaitu Inoue Rosemary tinggal di dalam frame gambar..hahahhaha
11 episode J-Drama ni memang best dan banyak pengajaran dalam drama ni yang dapat diambil sebagai pengajaran......
____________________________________________
p/s: mesti tonton la beb !!!! =')





No comments:

Post a Comment